Informace pro uživatele MAGIS v souvislosti s aktuálním problémem "Windows 10 update + EET".

 

Vážení uživatelé aplikací MAGIS,

chtěli bychom Vás informovat, že po poslední aktualizaci Windows 10 na verzi 1803 monitorujeme problémy s komunikací mezi pokladním PC a portálem EET. Uvedený problém souvisí s uvedenou aktualizací Windows 10 a jedná se o problém na systémové úrovni (týká se šifrovacího protokolu TLS), tedy mimo aplikaci MAGIS (uvedený problém se projevil napříč nejrůznějšími aplikacemi EET).

Chyba způsobuje, že první odeslání každé zprávy EET hlásí chybu a musí být následně opakováno (což aplikace MAGIS umožní). Nejedná se tedy o fatální problém, kdy by zpráva neprošla na portál finanční správy, ale může to být podle okolností velmi nepříjemné. Popsanou chybu umíme opatřením v knihovnách aplikace MAGIS obejít, vyžaduje to však minoritní aktualizaci „201805-EET-DLL“. Další možností (dočasnou) je pak od-instalace uvedené aktualizace Windows 10 a vyčkání do případného vyřešení problému na systémové úrovni.

Smluvním zákazníkům (zákazníkům s uzavřenou servisní smlouvou) poskytneme naše řešení formou minoritní aktualizace příslušných částí aplikace MAGIS. Nesmluvním zákazníkům jej nabídneme na vyžádání na základě jednorázové objednávky.

Pozn. Problém se týká šifrovacího protokolu TLS verze 1.2, na kterém funguje komunikace mezi klientem a serverem EET a který Windows 10 s novou aktualizací potlačuje na úrovni vyvolání samotného dotazu na server.

Přestože uvedený problém nevznikl na naší straně, omlouváme se Vám za případné komplikace. Jsme však připraveni Vám pomoci tento problém vyřešit.