Reference, typová řešení
V následujícíh odstavcích jsou popsány vybrané příklady řešení s využitím námi dodaných aplikací. Podrobnější seznam Vám zašleme na vyžádání. Pro některé vybrané projekty typových oborových řešení je Vám k dispozici podrobnější popis ve formě Případové studie. Tyto si můžete zobrazit v submenu pod Referencemi.
Translation in progress
Nová verze aplikace MAGIS PRO byla v roce 2009 implementována ve firmě FEMONT Opava spol. s r.o., která se zabývá výrobou a montážemi montovaných hal a ocelových kontrukcí.
Společnost FEMONT OPAVA s.r.o. (www.femont.cz) se zabývá výrobou a montážemi ocelových konstrukcí a hal. Převážnou část produkce tvoří montované haly, které jsou určeny pro průmyslové účely, supermarkety, autosalóny, čerpací stanice pohonných hmot a další použití. Základem výrobního programu společnosti jsou lehké montované ocelové haly systému VEDE.
Firma má vlastní projekční kancelář pro zpracovávání projektové a výrobní dokumentace. Realizuje ve vlastních výrobních provozech výrobu ocelových částí konstrukcí, dále pak dodává a kompletuje stavbu s využitím pomocí nakupovaných dílů (okna, dveře, opláštění apod. …).
Aplikace MAGIS PRO ve společnosti Femont byla v dřívějším období využívána pouze pro zpracování finančních a účetních informací, zásobování a mzdovou agendu. V roce 2008 byl podnikový systém doplněn o aplikaci (modul) pro „MAGIS - Řízení zakázky“, která řídí a monitoruje proces přípravy realizace zakázky od přijetí požadavku po předání stavby. Největší důraz je kladen na sledování výroby ocelové konstrukce a jejich součástí – dílů.
Obchod
Aplikace eviduje obchodní smlouvy a požadavky odběratelů a jejich stavy (stav schválení, stav plnění, změny). jako položky objednávek jsou uváděny jednotlivé části stvby (nakupované části, vyráběné části) včetně ocelových konstrukcí. Na základě objednávek (resp. vyráběných částí - ocelových konstrukcí) je sestavován a průběžně aktualizován obchodní plán - resp. naplněnost výroby. Plánování i plnění plánu je sledováno v hmotnostních jednotkách (tuna) podle jednotlivých zakázek.
Konstrukční příprava a výroba
Průběh realizace zakázky, pokud jde o vyráběné položky objednávek (tj. obvykle ocelové konstrukce a jejich části), je sledován detailně podle jednotlivých vyráběných dílů - částí konstrukcí.
Jsou sledovány následující kroky procesu realizace zakázky:
-
potvrzení realizace obchodem,
-
konstrukční příprava a předání do výroby,
-
převzetí výrobou a postup výrobní realizace,
-
odvedení dílů do expedičního skladu a expedice na stavbu,
-
stavební realizace.
Průběh zakázky je sledován po jednotlivých dílech konstrukce tak, jak jsou tyto rozkresleny v rámci konstrukční přípravy.
Součástí aplikace je vazba na Autocad. Z aplikace AutoCad jsou importovány seznamy dílů a jejich detailní specifikace včetně počtu a hmotnosti dílů a hlavně detailní rozpisky materiálu pro každý díl. Toto umožňuje provádět automatický odpis materiálu ze skladu materiálu po odvedení výroby.
Výkony pracovníků ve výrobě jsou sledovány pomocí výrobního terminálu, resp. s využitím osobního identifikačního čipu je identifikováno zahájení práce pracovníka na zakázce a také ukončení práce na zakázce (režim měření výkonů "Start - Stop"). Výsledkem je mimo jiné detailní výkaz pracovníka s dopadem na odměňování.
Dalším podstatným výstupem procesu zpracování zakázky je průběžné sledování naběhlých nákladů na zakázku (výkony výroby, materiál, kooperace, nakupované díly) a po vyúčtování odběrateli rovněž vyhodnocení ziskovosti zakázky.
Workflow
Aplikace řeší komunikaci mezi jednotlivými útvary. O změnách stavů zakázky i jiných významných událostech v systému jsou informováni vybraní uživatelé pomocí systému řízení událostí, který je součástí workflow zakázky.
Informace o změnách (revizích) v zakázce jsou také podstatnou součástí procesu zpracování zakázky, jelikož tyto změny nastávají velice časo i v průběhu celé akce. Informace o změnách jsou směrovány rovněž jako významné události na určené uživatele.
Informace pro management
Aplikace poskytuje průběžné informace o plněních a rozpracovanosti jednotlivých zakázek a dále souhrnné informace o naplněnosti a rozpracovanosti výroby v podniku obecně. Stav rozpracovanosti je hodnocen v daném případě v hmotnostních jednotkách.
Hlavní přednosti a přínosy softwarové aplikace
- Průhledná obchodní evidence a přesný přehled o postupné realizaci obchodního případu.
- Obchodní plán sestavený z objednávek a poptávek.
- Konstrukční příprava a příprava výrobní dokumentace. Značné zjednodušení odpisování materiálu ze skladů.
- Detailní monitoring procesu zpracování zakázky po ose obchod – konstrukce – výroba- zajištění kooperací a nákupu materiálu – expedice – stavební realizace.
- Zjednodušení nákladových kalkulací na realizaci zakázky.
- Provázanost výrobní, obchodní evidence a účetní evidence.
- Přehled pro management o naplněnosti výroby a rozpracovanosti zakázek.
- Podpora procesů podle zásad řízení jakosti dle ISO 9000.
Translation in progress
Smurfit Kappa Packaging
Smurfit Kappa Packaging je největším evropským výrobcem a prodejcem kartónových obalů, vlnité lepenky a papíru. Své výrobky dodává podnik nejen na tuzemský trh, ale významná část produkce je vyvážena do zahraničí. U finálních výrobků, tj. obalů je prakticky celá produkce vyráběna na zakázku podle podmínek kontraktů s odběratelem. Podnik je organizačně členěn na divize a střediska. Informační systém v podniku pravidelně a úspěšně prochází náročnými audity.
Struktura MAGIS CB
Systém MAGIS je v podniku využíván od roku 1994. Od té doby prošel postupnými inovacemi, z nichž poslední byla implementace verze "UniPaaS 2010" v roce 2010. Systém MAGIS zajišťuje v podniku podporu pro řízení a rozhodování v následujících oblastech:
- Zásobování, skladování, skladové manipulace
- Nákup
- Prodej, řízení obchodního případu
- Plánování a řízení výroby
- Finanční operace, billing
- Rozhraní na řídící systémy strojů a linky (válečkové dráhy)
- Rozbory a analýzy (Manažerský systém).
- Kontrolu a řízení jakosti
Aplikace zajišťuje průběžné a přehledné sledování a řízení obchodního případu (zakázky) během celé doby zpracování: cenová nabídka - obchodní smlouva – technologická příprava a předběžná kalkulace nákladů (ceny) – předání do výroby – plánování výroby (rezervace kapacity a času zpracovatelských strojů) - monitoring výroby - odvedení hotové výroby do expedice – zpracování dokladů pro odběratele (dodací listy) - expedice - fakturace. Následuje vyhodnocení zakázky a vyhodnocení úhrad spojených se zakázkou. Veškeré transakce jsou průběžně (on-line) účtovány na základě přednastavených účetních předpisů.
V průběhu procesu "zakázky" je průběžně sledováno zajištění zdrojů pro realizaci zakázky, tj. především dostupnost základního materiálu a výrobní kapacity zpracovatelských strojů.
Pro komplexní hodnocení činností podniku především na úrovni top-managementu systém poskytuje výkonné nástroje kategorie MIS (Manažerský Informační Systém). Analýzy a rozbory jsou zaměřeny především na prodej a ekonomické výsledky. Aplikace generuje denní rozbor o profitabilitě výroby - tzv. Daily Mirror.
Přímé řízení skladových operací v paletizovaném skladu umožňuje implementace aplikace MAGIS CB na mobilních a vozíkových terminálech (Motorola). Terminály jsou připojeny do systému bezdrátově pomocí RF-sítě. Umožňují získávat okamžitý přehled o dodávkách materiálu pro konkrétní zakázku. Toto umožňuje dispečerovi okamžitě reagovat na problém v zásobování a změnit včas plán. Inovovaný modul Operativní plánování (implementace zahájena ve 4.Q. 2002) řeší plánování zpracovatelských strojů a poskytuje nástroje pro minimalizaci časových ztrát.
Systém jako celek přestavuje pro podnik integrovaný a výkonný nástroj řízení od nejnižší úrovně řízení výrobního procesu po vrcholová účetní zpracování a rozbory.
Další podrobnosti o aplikaci MAGIS CB jsou uvedeny zde ...